Øving 3 – DELTA

Gruppearbeid: Dere jobber for Røde Kors / Arbeiderpartiet / Det Akademiske Kvarter / Digital kultur på UiB / Bergen Student-TV / Kaffebaren til SiB. Dere skal lage en strategi for deres organisasjon/bedrift og ønsker å mobilisere flest mulig [med mål om å oppnå mer pengegaver og faste støttemedlemmer / velgere og aktive medlemmer / brukere og aktive frivillige / studenter og kjennskap til faget / seere og studenter som vil være med å lage TV / kunder]. Kom opp med fem forskjellige strategier for å oppnå blest, hvor hovedpoenget er å få flest mulig folk til å lese/se budskapet deres, spre det videre og handle.

Husk å tenke på følgende:

  • Hva vil dere oppnå?
  • Hvem er målgruppen?
  • Hva vil dere gjøre for å oppnå målet?
  • Hvordan vil dere kunne vurdere strategien? Hva må til for at dere skal kunne si at dette var en suksess? (Suksesskriterier)

I plenum: Presenter idéene. Diskuter hvilke som vil fungere best. Er det noen idéer som fungerer bedre til å spre informasjon enn til å få til handling?

Hjemme: Skriv en bloggpost om idéene deres, og/eller om diskusjonen.

Be Sociable, Share!

Om forfatteren

Jill Walker Rettberg er professor i digital kultur på Universitetet i Bergen. Hun forsker på hvordan vi forteller historier på nettet, i sosiale medier og på andre måter, og har blogget på jill/txt siden oktober 2000. Du finner henne også på Twitter som @jilltxt.